Czy znasz odpowiedz na poniższe pytania na temat funkcjonowania tego typu rozwiązania?
W myśl obowiązujacych przepisów i przekazywanych informacji przez przedstawicieli hurtowni paliwa, przewóz oleju napędowego ON powyzej 500 l podlega rejestracji za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC).
Na rynku polskim mamy kilku rodzimych producentów zbiorników, którzy uzyskali pozytywną zgodę z Urzędu Dozoru Technicznego, na produkcję zbiorników z przeznaczeniem do magazynowania paliw płynnych klasy III (ON).
Jeszcze do niedawna przepisy i wymagania dla posadowienia zbiornika naziemnego do przechowywania oleju napędowego były nieprecyzyjne.
Tego rodzaju wątpliwość nurtuje wielu rolników, a tymczasem stan faktyczny definiuje ustawa.
W kwestii pojemności to maksymalna pojemność zbiornika naziemnego jaki może być użytkowany to 5000l.
Wynika to z przepisów prawa przeciwpożarowego.
Rozporządzenie z 21 listopada 2005 r. m. in. w § 176 i § 177 określa że:
Istnieją dwa rozporządzenia Ministra Gospodarki związane z warunkami technicznymi, jakie muszą spełniać zbiorniki magazynujące paliwa.
Podstawą prawną zawierającą odpowiedź jest art. 152 ust. 1 Prawa Ochrony Środowiska (dalej POŚ), który stanowi: „Instalacja, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogąca negatywnie oddziaływać na środowisko, podlega zgłoszeniu organowi ochrony środowiska, z zastrzeżeniem ust. 8”. Ustęp 8 został uchylony.
Kontenerowe stacje paliw w Polsce zostały zabronione. Jedynie wojsko oraz cele strategiczne pozwalają na zgłoszenie zezwolenia do użytkowania tego typy rozwiązania.